חוק החרם אושר בוועדת החוקה; "לא מבחין בין יו"ש לישראל"

    איתי גדסי No Comments on חוק החרם אושר בוועדת החוקה; "לא מבחין בין יו"ש לישראל"

    וועדת החוקה אישרה את חוק החרם המבקש להטיל מגבלות על קריאות לחרם על ישראל, כולל יהודה ושומרון

    וועדה בכנסת | תמונת אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, לע"מ
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה את חוק החרם המתוקן. החוק עבר בתמיכת תשעה חברי כנסת. חוק החרם קובע כי מי שקורא לחרם על ישראל יהיה חשוף לתביעות ולעונשים הקבועים בחוק.

    יו"ר הוועדה חה"כ ניסן סלומינסקי אמר כי אם הצעת החוק תאושר לקריאה ראשונה הוא מגיש רביזיה כדי להגיע להסכמות עם הממשלה.

    חבר הכנסת דב חנין (הרשימה המשותפת) אמר בוועדה: "מה שעומד מאחורי הגישה כאן הוא ביטול הסמכות של בימ"ש לפרש חוקים. אתה רוצה לבטל את בתי המשפט ולהחליף אותם. בסופו של דבר בימ"ש עליון יפסול את הצעת החוק שכן הוא כבר פסל בדיוק את התיקון הזה. ההתנגדות לחרם זוכה להסכמה רחבה למעט חרם על התנחלויות. אתם לוקחים את מדינת ישראל למקום כזה שבאופן אמיתי היא מעודדת חרם עליה. לכן אם נקרא את החוק המקורי ככזה הוא היה צריך לפעול כנגד שרת התרבות רגב שגרמה לחרם על ישראל. על ח"כ קיש ליזום חקירה כזו נגדה".

    חה"כ בני בגין (הליכוד): "אחד היתרונות בחוו"ד של היועמ"ש היא שהיא מסמנת ומעירה גבולות גזרה כדי שגם הכוונה המקורית של המבקשים לחוקק לא תסוכל או שלא ניתן יהיה לעמוד בחוק. אני מציע שנחפש ניסוחים מעט שונים לסעיפים. אנחנו מצויים במתח תדיר בין הזכות לחופש הביטוי לבין צרכים אחרים. עלינו לראות תמיד איך אנחנו פוגעים פחות ולא נותנים לאויבנו לפגוע בנו. אני מבין שאין מניעה מצד היוזם לתקן דברים והשאלה היא עיתוי התיקונים האם לקראת קריאות שניה ושלישית או כעת לקראת ראשונה".

    חה"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) אמרה: "איזה יופי" אם אפשר להעביר חוק שבג"ץ פסל ולהחלישו יותר. "רווח" כפול ומכופל עומד לפנינו כאשר אנחנו תוקעים עוד אצבע בעין לבג"ץ. ישראל בחרה שלא להכיר בשטחי יהודה ושומרון כחלק ממנה ואתם כורכים פה את המדינה עם שטחים אלו. צריך להוציא מן השק את המרצע. כל פעם שוב ושוב בחוק ההסדר, בחוק החלת הדין הישראלי על בימ"ש צבאיים בשטחים אתם לא מבחינים בין איו"ש לישראל וזה בדיוק מה שה- BDS עושה".



    0 תגובות